. . . איך להרוויח בהלוואות חברתיות?
top of page
  • חיים נתן

איך להרוויח בהלוואות חברתיות?

איך גם אתם יכולים להרוויח עד 7% על ידי הלוואות חברתיות?

אחרי כמעט 7 שנים של עליות בהם שוק ההון מצליח להשאיר מאחור כל מכשול, מתחילה אצל רבים להתבסס התחושה שיש לפזר את ההשקעות למוצרים שאינם קשורים ישירות לשוק ההון.


כבר תקופה ארוכה שאני ממליץ ללקוחות להרחיק רכיב מסוים מהתיק הפיננסי שלהם לתחום שאינו קשור לשוק ההון ישירות, כגון נדל"ן, אשראי, תשתיות, קרנות גידור וכו'. אצל חלק מהלקוחות זה נעשה על ידי רכיב לא סחיר בפוליסות החיסכון, ואצל חלק מהלקוחות על ידי מוצרים ישירים כגון אשראי.


בישראל הולך וגדל שוק ההלוואות החברתיות (peer to peer lending) הבא לחבר בין לווים למלווים. השוק גדל, והוא נכנס לפיקוח של משרד האוצר בטיוטת חוק שהוגשה בחודש ינואר שבאה להסדיר את התחום.

בגדול, מדובר על כסף נזיל שמפקידים לחשבון נאמנות (מזכיר – אף פעם לא מעבירים כסף ישיר לגוף לא מבוטח!), ומיזם הלוואות חברתיות כגון טריא, BTB, בלנדר ו-eloan, מחלק אותו בין לווים (מי שצריך כסף) למלווים (מי שיש לו כסף). את הכסף שהפקדתם, המיזם מחלק לכמה עשרות הלוואות, כך שמתקבל תיק מפוזר, המניב תשואה היכולה להגיע גם ליותר מ-7% בשנה!


ברור, שישנו סיכון. אין דרך בעולם להרוויח יותר מאפס ללא סיכון או מאמץ. אך במקרה זה, ישנם מנגנוני הגנה רבים. הכסף מועבר לחשבון נאמנות, הסכום מחולק לעשרות לווים שעוברים סינון קפדני, ישנה קרן ערבות הדדית לכיסוי על פיגורים בתשלומים ועוד.


כשבאים לבחור השקעה, תמיד יש להסתכל על אלטרנטיבות השקעה. במקרה הזה, התשואה גבוהה עד פי 3 מתשואה על שכר דירה בישראל, והפיזור הנרחב מעניק הגנה מסוימת ושקט. רוצים לדעת באיזה חברה כדאי לפעול ואיך גם אתם יכולים להשיג 7% תשואה על הכסף שלכם – צרו קשר היום!


54 צפיות0 תגובות
bottom of page