חיים נתן

30 מרץ 2021

איך לייצר הכנסה פסיבית משוק ההון?

עודכן ב: 17 אוג 2022

כשדירות מניבות 2.5- עד 3.5% תשואה, כשאגרות חוב לא מפצה עבור הסיכון הגלום בהן,

עולה השאלה: כיצד ניתן לייצר הכנסה פסיבית משוק ההון?

הריבית האפסית נותנת את אותותיה, וכפי שהסברנו בתחילת השנה, השקעה באג"ח גובה יותר סיכון מסיכוי. ובאמת, מי שהשקיע במדדי אג"ח ארוכים (ניקח לדוגמא את LQD קרן רחבה על מדדי אגרות חוב קונצרניות אמריקאיות במח"מ 10 שנים), הפסיד מתחילת השנה כ- 4%.

גם השקעה בשוק הדיור לא קוסמת כבעבר. כאשר מחירי הדיור עולים מצד אחד, אבל מחירי השכירות כבר שנים לא עולים באותו הקצב, ולא סוגרים את הפער. הסיבה שמחירי הדירות עולים בעוד ששכר הדירה לא עולה באותו הקצב היא שהריבית הנמוכה משפיעה אמנם על המשכנתא, אבל לא משפיעה על השכר, ולכן תשלום שכר דירה מתוך ההכנסה מגיע לתקרה מסוימת.

תשואת דירה להשקעה במרכז, אם מחשיבים את שכר הדירה לבדו, נעה לרוב בין 2.5-3% ברוטו לפני מס, ובפריפריה ניתן להגיע ל 4-4.5% ברוטו לפני מס.

מה ששולח אותנו לשוק ההון.

כיצד ניתן לייצר ממיליון שקל הכנסה של כ 5000 שקל לחודש באמצעות שלושה שלבים?

שוב, אסביר שזו אינה השקעה חסרת סיכון. וקרן ההשקעה אינה מובטחת.

בעצם, הריבית האפסית דוחפת את המשקיעים לשוק ההון. דבר שמביא לעליה לא בריאה של שוק המניות, אבל זו חלק ממטרת ההרחבה המוניטרית. בשנים האחרונות, תיק השקעות מבוזר ויעיל, שאינו ניהול תיקים (מוזמנים לקרוא על ניהול תיקי השקעות באתר), הניב סביב 7% ברוטו לפני מס ודמי ניהול בממוצע שנתי. אם נעביר את התשואה למונחי נטו, הרי שניתן לצפות לתשואה של בין 4-4.5% על בסיס ביצועי עבר. בשוק קיימים מכשירי אנונה, אלו מכשירים שאנו יכולים לייצר מהם הכנסה חודשית מתוך הקרן - שכמובן ואינה מובטחת. ההכנסה החודשית שלנו תהיה סביב 3750 שקלים נטו לחודש על קרן של מיליון שקל.

נסכם: בשלב א', נשקיע את כספנו במוצר השקעה יעיל, שהניב היסטורית סביב 7% ברוטו, נקבל ממנו סביב 4-4.5% נטו. נזכיר שבתיקון 190, מס רווחי ההון הינו 15% נומינלי, כך שייתכן והנטו אפילו יהיה גבוה יותר. (מוזמנים לקרוא על שאלות ותשובות בנושא תיקון 190)

שלב ב: מינוף: כמו שבדירה להשקעה ממנפים פעמים רבות באמצעות משכנתא, כך גם בשיטה זו נמנף.

ניקח הלוואה בריבית פריים (1.6 כיום) ומטה. על לפחות חצי מהסכום - בדוגמא שלנו חצי מיליון שקל.

ההחזר החודשי של הריבית בדוגמא זו הינו כ- 666 שקלים.

שלב ג:

את סכום ההלוואה שקיבלנו נשקיע בהלוואות חבריות, חוב מגובה נדל"ן, הלוואות צרכניות ושאר מוצרים שמניבים כ- 5% תשואה שנתית נטו. נניח לטובת הזהירות גם פה הערכת חסר של כ- 4.5% שנתי.

בדוגמא שלנו, על סך 500,000 שקלים, נקבל נטו ברמה החודשית כ- 1875 שקלים

נסכם את המספרים:

  • הכנסה מהשקעה בשוק ההון: 3750 שקלים

  • הוצאות מימון כ- 660 שקלים

  • הכנסה מהשקעה בחוב: כ- 1875 שקלים

  • סה"כ הכנסה חודשית נטו של 5000 שקל, על הון של מיליון שקל.

ליצירת קשר- לחצו>>> יצירת קשר

לקריאה: 3 נתונים שיביאו אתכם לחירות כלכלית>>> לחצו

נזכיר שהכנסה זו משכר דירה נפוצה על דירות במחיר של 1.8 מיליון ומעלה.

לא מדובר בהכנסה שאין בה סיכון, וכן נדרש להתאים את ההשקעה לכל אחת ואחת - הן בסיכון שמתאים, והן בתקופת הזמן. לרוב, אני בונה את ההשקעה הזו לשלוש שנים עבור הלקוחות שלי, ובריבית נמוכה מהפריים. ישנן סיכוני נזילות ומשברים בשוק ההון, אבל כפי שמשקיעי הנדל"ן מניחים כי מה שהיה הוא שיהיה, גם פה אנו יכולים להניח בסבירות מסוימת כי ביצועי הנכסים ימשיכו, וכך נוכל לייצר נכס פסיבי שיניב לנו מעל 6% נטו, ללא התעסקות עם דיירים, פיצוצי צנרת ובעיות מזגן. כמו תמיד, מוזמנים להתייעץ!

* אין במידע לעיל כדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני או יעוץ או שיווק השקעות בידי בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שתושגנה בעתידה תוכן במסמך זה הינו למטרות מידע בלבד ואין לראותו בשום דרך כהצעה, ייעוץ, עצה, המלצה או שכנוע לרכוש או למכור או להחזיק ניירות ערך או מוצרים פיננסים ו/או פנסיונים המתוארים במסמך זה או להתחייבות להתקשר בכל עסקה או פעילות מכל סוג. בנוסף, תוכן מסמך זה אינו מתיימר לכלול את כל המידע הנדרש בכדי לקבל החלטת השקעה במי מן המוצרים המתוארים במסמך זה. למשקיעים שונים עשויות להיות מטרות שונות ולפיכך על כל משקיע להתאים את השקעותיו למטרותיו ולצרכיו האישיים ואין לראות במסמך זה כתחליף לייעוץ השקעות אישי המבוסס על נסיבות אישיות ועל צרכיו המיוחדים של כל משקיע קיים או פוטנציאלי.

4150
0