. . . תקרות המס להשקעה עולות – מהי המשמעות עבורך (מתכנן פיננסי)
top of page
  • חיים נתן

תקרות המס להשקעה עולות – מהי המשמעות עבורך (מתכנן פיננסי)

כמו בכל שנה, גם השנה מעדכן משרד האוצר את התקרות השונות למוצרי ההשקעות, המוצרים הפנסיוניים ומדרגות המס.

עליית האינפלציה של השנתיים האחרונות, העלתה מאוד את תקרות המס וההשקעה, שרלוונטיות לכל אחד ואחת מאיתנו. בפוסט הבא נתייחס בעיקר לתקרות שרלוונטיות למשקיעים שבינינו.




קרן השתלמות לעצמאיים -

קרן השתלמות היא אחד המכשירים הטובים ביותר לחיסכון לטווח בינוני/ארוך, הקרן נותנת לעצמאיים אפשרות לחסוך כסף לצרכים עתידיים, כגון פרישה, רכישת דירה או השכלה לילדים, עם הטבת מס הן להכרה כהוצאה והן כפטור ממס רווחי הון. כמו שראינו בחודשיים האחרונים,  מדובר בהטבה שמשרד האוצר מנסה וניסה לבטל מספר פעמים בעבר.

יתרונות קרן השתלמות לעצמאיים:

  • הטבות מס: הפקדות לקרן השתלמות לעצמאיים מוכרות כהוצאה מוכרת במס, כך שניתן להפחית את שיעור המס השולי. כמו כן, ישנו פטור ממס רווחי הון עד תקרה עליה מיד נרחיב.

  • תשואות: קרנות ההשתלמות מנוהלות על ידי מנהלי השקעות מקצועיים, המנהלים את הכספים בהתאם לאסטרטגיית השקעה מוגדרת.

  • גמישות: ניתן לבחור את סכום ההפקדה החודשי, את מסלול ההשקעה ואת אופן המשיכה של הכספים בעתיד.

תקרת הפקדה לקרן השתלמות לעצמאים לשנת 2024

עצמאים יכולים להפקיד לקרן השתלמות עד שתי תקרות:

  • תקרת הוצאה מוכרת לצרכי מס הינה 13,203 ש"ח בשנה. התקרה הזו מאפשרת לעצמאיים לקבל הטבת מס על ההפקדה. נדגיש כי מה שמוכר כהוצאה זה 4.5% מההכנסה החייבת.

  • תקרת פטור ממס רווחי הון 20,520 ש"ח בשנה. בעינינו זו התקרה החשובה יותר התקרה הזו מאפשרת לעצמאיים להפקיד לקרן השתלמות וליהנות מפטור ממס רווחי הון בעת המשיכה. אין עוד מוצר בישראל שמעניק פטור כזה ממס רווחי הון.

לדוגמא:

 עצמאי שיבצע הפקדות תקופתיות של 20,520 ש"ח בשנה לקרן השתלמות, ויקבל תשואה ממוצעת של 5% בשנה, יוכל לצבור בסוף 10 שנים סכום של 424,134 ש"ח. מתוך סכום זה, 223,614 ש"ח יהיו רווחים, שאותם יוכל המפקיד למשוך ללא תשלום מס רווחי הון. בכך, העצמאי יהנה מחיסכון עתידי מבלי לשלם מס על הרווחים  של 55,903 ש"ח.

 

אתם עצמאיים – ואין לכם קרן השתלמות – צרו קשר

אתם עצמאיים - ולא מפקידים בהוראת קבע – צרו קשר

והחשוב ביותר מבחינתי כמתכנן פיננסי - על מנת לנצל את הטבות הס - אתם עצמאיים ומפקידים בהור"ק אבל לא עד מקסימום תקרה – צרו קשר

 

קופת גמל להשקעה 2024:

קופת הגמל להשקעה הינה מכשיר השקעה המאפשר לחוסכים להשקיע את כספם בשוק ההון וליהנות מתשואה פוטנציאלית גבוהה עם מספר יתרונות משמעותיים לחוסכים, ביניהם:

·       גמישות: קופת גמל להשקעה היא מכשיר נזיל לחלוטין, כלומר ניתן למשוך את הכספים ממנה בכל עת ללא תשלום קנסות.

·       דחיית מס: כל שינוי שאנו עושים בתוך הקופה אינו חייב במס, כל עוד לא משכנו את הכסף. וזה בניגוד למוצרים מסורתיים כגון יעוץ השקעות או ניהול תיקים.

·       התאמה אישית: ניתן לבחור מסלול השקעה המתאים לצרכים ולמטרות של החוסכים, החל מסלולים סולידיים עם סיכון נמוך ועד מסלולים אגרסיביים עם סיכון גבוה יותר.

·       הטבות מס: פטור ממס רווחי הון בעת משיכה כקצבה לאחר גיל 60.

תקרת ההפקדה השנתית לגמל להשקעה לשנת 2024 היא  79,005  ₪ .


שימו לב שכיום ישנם מסלולי השקעה רבים ומגוונים כגון מסלול SP500, נאסדק 100, תל אביב 35, ומסלולים פסיביים משולבים.

אבל אם אתם שואלים אותי כמתכנן פיננסי, אחד מהיתרונות הגדולים של גמל להשקעה לבעלי שכר גבוה הוא האפשרות להפוך לקצבה מוכרת את הפנסיה. זהו יתרון שיכול לחסוך לכם מאות אלפי שקלים במס בהמשך הדרך. לא ברור לכם על מה מדובר – מוזמנים לצור קשר


<<< לקריאה על מיסוי ותכנון פרישה>>>

תיקון 190:


תיקון 190 הינו תיקון מס רחב שבין השאר מאפשר לפורשים למשוך את כספי הפיצויים וההפקדות לפנסיה כסכום חד פעמי, במסלול של היוון קצב – הפיכת קצבה להון. זהו נושא מתחום מיסוי ותכנון הפרישה.

אך לרוב, כאשר מדברים על תיקון 190, מדברים על הפקדה לקופת גמל לפי תיקון 190, או תקנה 190.

כדי שניתן יהיה למשוך את הכספים כסכום חד פעמי מקופת גמל לפי תיקון 190,  סכום הקצבה החודשית חייב להיות מעל סכום קצבה מזערי. סכום זה נקבע מדי שנה על ידי רשות המסים, בהתאם לשיעור עליית המדד.

סכום הקצבה המזערי לשנת 2024 הוא 5,012 ₪ בחודש

 

כספי פיצויים:

לא מדובר בהפקדות ישירות של המפקיד, אך עדיין חלק חשוב מאוד מתכנון פיננסי נכון שיוביל לכספים פנויים להשקעה וניהול ההון המשפחתי.

תקרת פיצויים פטורה ממס היא הסכום המקסימלי של פיצויי פיטורים שפטורים ממס בישראל. הסכום נקבע על ידי המדינה, והוא משתנה מדי שנה בהתאם לשיעור עליית המדד. נכון לשנת 2024, תקרת הפיצויים הפטורה ממס היא 13,750 ש"ח לחודש לכל שנת עבודה. תקרה זו מאוד חשובה לשכירים בעלי שליטה, שפעמים רבות מפקידים לפנסיה לפי תקרת ההפקדה הפטורה לפיצויים.

 

מאחל לכולם שנת השקעות מעולה, אם חלק מהמושגים לא ברורים, מוזמנים לפנות למתכנן הפיננסי שלכם, במייל או להתייעץ.

125 צפיות0 תגובות
bottom of page