. . . חסכתם מעל 100 אלף שקלים לפנסיה? כדאי לכם לחשוב פעמיים
top of page
  • חיים נתן

חסכתם מעל 100 אלף שקלים לפנסיה? כדאי לכם לחשוב פעמיים

אנחנו נכנסים ל-moneytime של מהלך איחוד קרנות הפנסיה שמוביל משרד האוצר. למי שלא זוכר, למשרד האוצר נמאס (ובצדק) שכ- 50% מחשבונות הפנסיה בחברות הפנסיה הינם לא פעילים, ונושאים דמי ניהול מקסימליים. לכן, בשנה שעברה החל מהלך בו הקרנות הלא פעילות עוברות באופן אוטומטי לקרנות הפעילות.


אישה שחסכה לפנסיה נהנית מהחיים שאחרי


המהלך שהוביל משרד האוצר הוא מהלך אוטומטי, והמכתב שנוסח בשנה שעברה היה כך שאם לא תביעו התנגדות בכתב, המהלך יבוצע באופן אוטומטי בעבורכם. ובאמת, אף אחד לא רוצה להשאיר מאחור קרן פנסיה לא פעילה עם כמה מאות שקלים או אפילו אלפי שקלים שיבלעו עם הזמן, אבל מה לגבי קרן פנסיה לא פעילה עם סכום של מאה אלף שקלים? האם כדאי גם את הקרן הזאת להעביר אל הקרן הפעילה?


להזכירכם -קרן הפנסיה הפעילה כוללת כיסוי ביטוחי למקרה של מוות. חס וחלילה במקרה של מוות תשלם הקרן לשארים קצבה חודשית המחושבת בהתאם להכנסה המבוטחת בקרן הפנסיה.


ניקח לדוגמא חוסך בקרן פנסיה פעילה עם צבירה של 5,000 שקלים והכנסה של 10,000 שקלים בחודש. במקרה של מוות, חס וחלילה, תשלם הקרן לאשתו וילדיו קצבה חודשית בגובה אותה הכנסה, 10,000 שקלים מידי חודש. זאת אומרת שלצבירה אין משמעות. גם אם לעמית יהיה מיליון שקל או 5000 שקל בקרן הפנסיה – קצבת השארים (מה שמשלמים במקרה מוות) תהיה זהה ותיקבע על פי המשכורת.


נאמר, ולאותו חוסך קיימת גם קרן פנסיה לא פעילה, ממקום עבודה קודם, באותה הקרן נצבר סכום של 100,000 שקלים. לא רבים יודעים, אך גם בקרן הפנסיה הלא פעילה קיים ביטוח למקרה מוות. במקרה זה תשולם קצבה חודשית בהתאם לצבירה בקרן. ולא בהתאם לשכר! קצבה של 100,000 שקלים יכולה להבטיח לאלמנ/ה, בת 40, קצבה חודשית של כמה מאות שקלים לחודש בנוסף למה שיקבל מהקרן הפעילה!


אפשרות נוספת היא ניוד הסכום לקופת גמל, ואז במקרה אסון, היורשים יקבלו את הסכום בבת אחת כהון.

(אין לראות באמור ייעוץ, ויש להתייעץ עם בעל רישיון)


מה שאתם חייבים להבין זה שחיבור קרנות הפנסיה לא יגדיל את הקצבה! ובעצם אתם עלולים לפגוע בכיסוי הביטוחי שלכם למקרה אסון. הכסף "יבלע" בצבירה של קרן הפנסיה, ובמקרה אסון הוא לא משפיע על הסכום שיקבלו השארים שלכם.


איחוד קרנות פנסיה הוא מהלך מבורך שירכז עבור מרבית החוסכים את הפקדות הבודדות שהופקדו להם מקומות העבודה לאורך השנים. אבל, עבור החוסכים להם נשארה מאחור קרן פנסיה לא פעילה, עם צבירה גבוהה, יש גם מינוס משמעותי. תבחנו כבר היום עם איש מקצוע האם כדאי לחבר כספים אלו יחד עם הקרן הפעילה.



84 צפיות0 תגובות
bottom of page