. . . איך לחסוך כסף באמצעות תעודת הזהות הבנקאית
top of page
  • חיים נתן

איך לחסוך כסף באמצעות תעודת הזהות הבנקאית

עכשיו מתחילות להגיע בדואר מעטפות (או הודעות באתר הבנק) לגבי תעודת הזהות הבנקאית.

תעודת הזהות הבנק היא הכלי שבאמצעותו מקווה הפיקוח על הבנקים להגדיל את התחרות.

זו ההזדמנות שלנו לקבל במסמך אחד מסודר את כל היתרות שלנו, מסגרת האשראי, ההלוואות,

כרטיסי האשראי העמלות, ומידע רב נוסף.


קופת חסכון וחישוב החיסכון

כאמור, המפקח על הבנקים מקווה שבאמצעות מסמך חדש זה נוכל להבין מה יש לנו ועל מה אנחנו משלמים. ולכן, נוכל להתמקח על התנאים שאותם אנחנו מקבלים בבנק.

אבל הבעיה היא שאנשים מקבלים בדואר מספר רב של עמודים ובהם טבלאות ומספרים, המופיעים בצורה לא ידידותית, ובסופו של יום, רוב האנשים לא מודעים למסמך, או לא מבינים כיצד לקרוא אותו. בשורות הבאות, אסביר בקצרה מה חשוב לנו במידע, ומהו המידע שניתן ללמוד ממנו.


לכל אחד חשוב משהו אחר. יש כאלו שמתרכזים בנתוני האשראי, או נתוני הפיקדונות. יש כאלו שרוצים לדעת בכמה "מינוס" היו השנה, או כמה שילמו בעלויות הריבית. ויש כאלו שרוצים לדעת שהם לא משלמים עמלות רבות.


ננסה להתמקד בטיפים פרקטיים מרכזים על פי סעיפים:


פרק א: פרטי החשבון:

האם יש סעיף היוותרות בחיים בחשבון משותף. סעיף היוותרות בחיים אומר כי בפטירת אחד מבעלי החשבון, יהיה בעל החשבון הנותר בחיים זכאי להמשיך לעשות פעולות שוטפות בחשבון האמור. יש לשים לב שזה לא אומר כי במקרה מוות יוכל בעל החשבון שנותר בחיים "לרוקן" את החשבון מכל נכסים, דבר הדורש צוואה או צו ירושה. שימו לב האם אתם צריכים סעיף היוותרות בחיים, והאם קיים סעיף שכזה. במקרה צורך , צרו קשר עם הסניף שלכם.


פרק ג: אשראי:

תבחנו מהי מסגרת האשראי בחשבון שלכם ובחנו את עלותה. בצד שמאל מופיע כמה ניצלתם מתוך המסגרת, וכמה זה עלה לכם בשקלים.

המטרה היא כמובן שיופיע שם 0. אם לא, תיבחנו האם בכלל אתם צריכים מסגרת אשראי. ואם יש לכם מסגרת אשראי לא מנוצלת סגרו אותה. חבל על העמלות המיותרות שאתם משלמים. אז אם יש לכם מסגרת אשראי, אך אינכם מנצלים אותה בפועל – אתם עדיין משלמים עשרות שקלים על הקצאת מסגרת האשראי. בטלו את המסגרת.


אם יש לכם מסגרת אשראי, והריבית בה גבוהה. תתמקחו. נזכיר לכם כי מסגרת האשראי הינה אחת ההלוואות היקרות ביותר. ניתן לקחת אשראי זול מקרנות השתלמות, פוליסות חסכון. או אפילו ניתן לבחון את הכדאיות של אשראי לכל מטרה מהבנק, על מנת לסגור את המינוס.


פרק ו: עמלות:

בסעיף הזה מופיעות כל עמלות הבנק אותם שילמתם בפועל במחצית הראשונה והשניה של השנה. העמלות מחולקות על פי נושאים – עובר ושב, כרטיסי אשראי, עמלות קניה מכירה ועוד. ראשית הסתכלו בשורה התחתונה " סה"כ לתקופה". האם הסכום נראה לכם הגיוני? האם הגיוני לשלם סכום כזה בעמלות.

לאחר מכן, תתחילו להבין את פירוט העמלות

תבחנו את עמלות עובר ושב שלכם, האם עדיף לכם לעבור למסלול עמלות? בחנו את כל שאר העמלות והתמקחו. מרבית הסיכוי הוא שהלקוח הרגיל אינו מודע בכלל לתעודת הזהות הבנקאית. ואם הוא כבר מודע אליה, הרי שאינו מבין מה לעשות עם המידע הרב והיבש שכתוב שם. יש בתעודת הזהות מידע רב, וניתן לחסוך באמצעותו כסף רב. אל תתעצלו ותקראו את המידע שלכם.


bottom of page