. . . הכסף שלנו מה עשה עד היום?
top of page
  • חיים נתן

הכסף שלנו מה עשה עד היום?

השנה החדשה היא הזדמנות מעולה לנסות להבין מה הכסף שלנו עשה מתחילת השנה.

וחשוב יותר - לנסות להבין מה יעשה בחודשים הקרובים.

עד חודש יולי, השנה הנוכחית הייתה לא הניבה דבש למשקיעים. מדדי הבורסה המקומיים הניבו תשואות אפסיות או שליליות, וגם באגרות החוב לא ליקקו דבש. הציבור יצא מקרנות הנאמנות האג"חיות, והביא לירידות בחלק מאפיקי החוב הקונצרנים.

מחודש יולי, השתנתה התמונה - העלאת הדירוג של מדינת ישראל, הביאה לאופטימיות בחוב (חוב זול יותר בגלל הדירוג הטוב יותר - משמעותו רווחים טובים יותר לחברות) ומשם האופטימיות הביאה לאיזה התפוצצות למעלה במדדים. מדדי המניות המרכזיים עלו מעל 9% בחודשיים. לאחר יותר משנה של דשדוש.

כשאנו באים לבחון את ביצועי הנכסים השונים, אנו מסתכלים על כל מוצרי המדף - ניהול תיקים, תיקון 190, פוליסות חסכון וקרנות שונות. מכיוון שהחוק אוסר על הצגת תשואות ניהול תיקים, הסרתי את אלו מהסקירה הנוכחית - ומי שמעוניין מוזמן לצור קשר אישי.

בגדול, כמו בתורת ההשקעות. הנכסים הסתדרנו כפי שהיה ניתן לצפות. חשיפה מנייתית גבוהה יותר, הניבה תשואה גבוהה יותר, כאשר תיקון 190 ופוליסות חסכון הניבו תשואות גבוהות יותר מניהול תיקים. ומוצרי האשראי הניבו ביצועים טובים יותר (נכון לסוף חודש יולי - כפי שמופיע בגרף המצורף)

גרף נכסים עיקריים שנה אחרונה

מה הלאה?

אנחנו תמיד אוהבים אופטימיות, אבל מצליחים דווקא בגלל הזהירות שלנו. ולמרות שנאחל לכולם שנת השקעות מעולה - מתגברים העננים. הקריסה בלירה הטורקית, הפזו הארגנטינאי, הראנד הדרום אפריקאי - זוכות כרגע להתעלמות, אבל אם תמשך - יכולה להשפיע גם על נכסים פיננסיים אירופאים כגון בנקים ואג"ח של ממשלות בדרום אירופה. טורקיה אינה כלכלה קטנה, והחשיפה האירופאית אליה גדולה - וחייבים לשים שם עין אחת פקוחה.

גם בארה"ב נשאלת השאלת טריליון הדולר - עד מתי ימשיכו אפל ואמזון למשוך את המדדים כלפי מעלה. זו שאלה משמעותית, כי בעוד המכפיל של אפל נראה ככזה שיכול לספוג "פספוס בתוצאות", המכפיל של אמזון לא נראה כך, וכמו שראינו במניית פייסבוק - הציבור לא סלחן לפספוסים במניות ה- FANG (פייסבוק, אמזון, נטפליקס, גוגל).

לכן, אנו מגדילים את הפיזור החוצה משוק ההון, ומתפזרים החוצה לשימוש בנכסי אשראי צרכני, אשראי לתמ"א 38, מימון לבניה בחו"ל וקרנות בחו"ל ובארץ (ללקוחו כשירים בלבד)

שתהיה לכולנו שנת השקעות מתוקה, והמשך רווחים לכולם!

מוזמנים להתייעץ במייל, טלפון או וואטסאפ.


bottom of page