. . . הטבלה החשובה ביותר בדוח השנתי
top of page
  • חיים נתן

הטבלה החשובה ביותר בדוח השנתי

בימים אלו נשלחים אליכם הביתה הדוחות השנתיים של קופות הפנסיה, הגמל, קרנות ההשתלמות וביטוחי המנהלים. רוב האנשים לא פותחים את הדוחות, וגם אלו שפותחים בדרך כלל מתייקים בלי להבין או פשוט מעבירים לרואה החשבון אם הם עצמאיים.

טבלה דוח שנתי

ברשת רצים מספיק מדריכים כיצד לקרוא את הדוח השנתי, ואני חייב לציין שהדוח היום הוא קריא ונוח יותר מהדוחות שהיו פעם. למרות זאת, אני רוצה למקד את תשומת הלב בטבלה החשובה ביותר בדוח השנתי.

במדינת ישראל, מסתובבים 2 מיליארד שקלים בחשבונות מעבר בחברות הפנסיה והביטוח. אסביר, נאמר ושמי הוא חיים נתן, מספר ת.ז. 123456789, אבל המעסיק הפקיד את הפנסיה שלי עבור חיים נתן ת.ז. 123456777. הכסף יגיע לקרן הפנסיה, אבל היא לא תדע למי הוא שייך - והכסף יהיה בחשבון מעבר.

שוב - למקרה ולא הבנתם - 2 מיליארד שקלים, שיצאו מהשכר שלכם, והועברו על ידי המעביד למוצר הפנסיוני שלכם - .נמצאים בחשבונות מעבר - ולאף אחד אין מושג.

מספיק שהמעסיק העביר את הכסף שלכם למנורה פנסיה ולא למנורה ביטוח (טעות נפוצה אגב) - והכסף אבוד. מספיק שהמעסיק טעה באחוז אובדן כושר העבודה - והכסף אבוד. יש עוד סיבות רבות ומגוונות לכך שהכסף שלכם יגיע לחשבון מעבר, ולא לחשבון שלכם. בעתיד, מקדם משרד האוצר מהלך לפיו כל פעם שהכספים שלכם ישויכו תקבלו סמס, אבל עד שזה יקרה, יש פתרון פשוט.


בכל דוח שתקבלו, ולא משנה אם הוא דוח של קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים, תהיה טבלת הפקדות - כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבדוק - ממש לפי הדוגמא המצורפת שיש לכם הפקדות לחודש בחודשו. וזהו.

מה עושים, אם ההפקדות לא תואמות את מה שציפיתי?

במקרה כזה, עדיף להתחיל עם המעסיק. לבדוק שהוא מפקיד ולבקש ממנו שיבדוק עם הגורם המתפעל מדוע ההפקדות לא משויכות כראוי.

אל תדחו זאת, זהו מהלך פשוט, שיכול למצוא לכם היום, את הכסף שיהיה חסר לכם בעתיד.

צריכים עזרה? משהו לא ברור? פנו אלינו היום לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות!


173 צפיות0 תגובות
bottom of page