. . . מי אויב גדול יותר? סין, פאוול או אירן?
top of page
  • חיים נתן

מי אויב גדול יותר? סין, פאוול או אירן?

אי אפשר לשלוח היום ניוזלטר מבלי להתייחס לירידות היום וביום שישי. בחודש שעבר כתבתי שטרמאפ מתבטא ומצייץ כמו אחרון הטוקבקיסטים. וביום שישי אפשר להגיד שנשבר שיא בהתבטאויות של נשיא נגד פקיד. רבים ציפו ביום שישי להתבטאות של נגיד הבנק הפדרלי, פאוול, לגבי המשך הורדות הריבית - או רמז אחר לגבי מדיניות מוניטרית מרחיבה. הנגיד לא ממש סיפק את הסחורה, ושלח את השוק לירידות קלות.


בתגובה, טרמאפ, צייץ שהוא לא יודע מי אויב גדול יותר לאמריקה - הנגיד פאול או הנשיא הסיני שי. בהחלט תגובה חסרת פרופורציה, ששלחה את השוק לירידות. גם התגובה של נשיא ארה"ב שקורא לנשיא סין אויב - הינה חריגה. אבל זה לא נגמר פה.


בסמוך להתבטאות החריגה הזאת, הודיע טראמפ על סיבוב מכסים נוספים על מוצרים סיניים, ולראשונה גם אמר לחברות האמריקאיות להתחיל למצוא אלטרנטיבה לשוק הסיני. ההתבטאויות האלה הינם עליית מדרגה, שבטוח תזכה לתגובה מחר ממשלת סין - בטח על ידי מניפולציה במטבע. החרפת הטון, והחרפת הצעדים, הביאו את השוק לירידות חדות בעיקר במניות הטכנולוגיה שלא מצליחות להתאושש.

לא שזה מספיק, הלכנו לישון עם תקיפה נוספת של צהל בסוריה, ואולי גם בלבנון. הפעם התקיפה באה כתגובה לסיכול פיגוע רחפנים בחסות איראנית. מניח שבימים הקרובים נשמע לא מעט על הפעולה, התגובה או הפיגוע שיהי מתוכנן - ואני לבטח לא פרשן צבאי.

ברוב המקרים, שוק ההון לא מתייחס לאירועים בטחונים. אבל כשאלו מגיעים בתקופה של חשש לגבי מלחמת הסחר עם סין, התבטאויות פוגעניות של נשיא בנגיד הבנק המרכזי - נראה שזה רק מוסיף שמן למדורה.

מה צפוי בשוק?

בהחלט לא ניתן לדעת. אם נוסיף לפחדים התחממות בעזה ואיו"ש, ומערכת בחירות שעל פי הסקרים צפויה להסתיים שוב במצב של ללא מוצא, הרי שהתנודתיות צפויה להמשיך.

למנהלי ההשקעות והסוחרים סה"כ אוהבים תנודתיות. מי שמחזיק פוליסת חסכון - יכול לשנות מסלולים בלחיצת כפתור. ומי שמחזיק גמל להשקעה, יכול לעשות זאת באמצעות טפסים. בכל מקרה, לא מקבלים החלטות לאחר יום של ירידות.


ביצועי השוק בחודש יולי▼

ביצועי נכסים שונים שאני עוקב אחריהם החל משנת 2018
ביצועי נכסים שונים שאני עוקב אחריהם החל משנת 2018

מבחינת ביצועי השוק בחודש יולי, המגמה נמשכת. אלטושלר שחם ממשיך לשבור שיאים, ונראה שהשוק

בשנת 2019 זה אלטשולר וכל השאר (אגב, כלל מראה סימנים יפים מאוד של ביצועים). ניהול תיקים ממשיך להיות אחרון בביצועים, והנכסים האלטרנטיביים - אשראי, בתי אבות, תמ"א 38, תיירות ממשיכים לאורך זמן להוביל את המגמה.



27 צפיות0 תגובות
bottom of page