. . . איך אפשר להרוויח כסף מתביעות דיני עבודה או נזיקין?
top of page
  • חיים נתן

איך אפשר להרוויח כסף מתביעות דיני עבודה או נזיקין?

הראלי בשווקים, בעיקר בנאסד"ק מצד אחד, והחשש מהסיכון שטמון באגרות החוב, מביא אותנו לחפש אחרי השקעות שדווקא יכולות להרוויח מהמיתון בכלכלה. מדובר על השקעות, שככל שהמצב הכלכלי הגרוע בשוק ימשיך, יכולות להרוויח.


בעולם מתחיל לתפוס תאוצה סוג חדש של השקעות במימון הליכים המשפטיים (TPLF - Third Party Litigation Funding). מדובר בתחום שהחל לצמוח באוסטרליה בסוף שנות ה-80, ומשם הגיע למערב אירופה ולארה"ב. בשנים האחרונות נכנס התחום גם למדינות, כמו סינגפור והונג-קונג.


במהלך 15 השנים האחרונות מוכפל שווי השוק של הכלי הזה מדי שלוש שנים. כך, למשל, באוסטרליה, צמח השוק בכ-400% בין השנים 2016-2012: משוק שגלגל כ-600 מילון דולר הגיע השוק לשווי של כ-2.5 מיליארד דולר; בארה"ב צמח השוק בין השנים 2017-2013 בשיעור זהה, ושווי השוק שלו עלה מ-1.2 מיליארד דולר לכ-5 מיליארד דולר. נכון להיום, בעולם מושקעים כמה מיליארדי דולרים בודדים בחברות ובקרנות למימון הליכים משפטיים, אבל לפי כל ההערכות מדובר רק בקצה קצהו של הקרחון.

(מתוך "גלובס" 10.2.2019)

במסגרת החיפוש אחר השקעות באפיקים שאינם קשורים לא לאגרות חוב, לא לנדל"ן, ולא לשוק ההון – הגענו לשיתוף פעולה עם חברת ביאקטיב ששייכת 50% להד-סטראט, ששייך לבית ההשקעות IBI. בי-אקטיב, זה מיזם התרומות שלהם, בעיקר למימון תביעות למי שידו אינו משגת.

בי-אקטיב כבר יצאו בעבר עם קרן תביעות ייצוגיות שחלקכם מושקע בה, ועכשיו יצאו עם שתי השקעות במבנה אחר. הרעיון הוא להקים עשרות השקעות כאלו למימון תביעות של אנשים פרטיים בתחום הסיעוד, הנדל"ן,

דיני עבודה, נזיקין, תאונות דרכים.


אז איך מרוויחים ממיתון תביעות של תובעים אחרים?

המבנה בשתי ההשקעות הוא דומה:

  1. עו"ד אופיר סמו, שהינו אחד מהשותפים של ביאקטיב, זיהה משרדי עורכי דין עם מעל 90% הצלחה היסטורית. הלשכה אגב, תומכת במהלך.

  2. מוקמת חברה, שכל המניות שלה מונפקות. במסגרת ההשקעה, אתם בעלי המניות בחברה.

  3. לביאקטיב יש מניית ניהול סכומי ההשקעה שלכם מחולקים כהלוואת בעלים, ורכישת מניות.

  4. החברה ממנת עשרות תובעים בעיקר לחו"ד ואגרת בתי משפט מתוך המימון, ברור שחלק מהתביעות לא יסתיימו בניצחון. אלו שכן יחזירו בין 40% ועד 100% משווי התמיכה שניתנה לתובע. תלוי לפי הזמן שבו התבררה התביעה. זה נשמע המון, אבל זו הקרן הזולה בישראל. שאר הקרנות גובות הרבה יותר

  5. רווחי המימון חוזרים לבעלי המניות כהלוואת בעלים במיסוי של 15% (עד תקרה שקבע KPMG), והשאר כדיבידנד. המס מנוכה במקור על ידי IBI החברה תתפרק בין 3 ל – 5 שנים., במהלכים יחזור הכסף במנות, מבוסס הצלחה בתיקים.

עקב חוק ניירות ערך לא ניתן לספר מהי התשואה הצפויה, אך ניתן להשקיע החל מ- 20,000 שקלים.

מי שמעוניין – צריך להתקשר אלי, ועל פי הקצאה ייתכן ויוכל להשתתף. המינימום נמוך מאוד, וההמלצה

החד משמעית היא להשקיע קצת מעליו בכל עסקה.

אני יודע עם כמה מזומן חלקכם יושבים. שוק האג"ח פסול בעיני, שוק המניות מפחיד את חלקכם, ושוק הנדל"ן ממתין להזדמנויות. יש פה הזדמנות להיכנס לעסקה מעניינת, ראשונית, עם העדר נזילות למספר שנים, בסכום נמוך עם קורלציה נמוכה מאוד לקורונה אם בכלל, ותשואה צפויה מכובדת מאוד.

(אין הבטחה לכל תשואה, וכמובן שיש סיכון לכסף- ברור?)


אציין, שהעסקה נכנסת תחת חוק "רכז הצעה" לגיוס מניות מהציבור ללא תשקיף, מה שמחייב אותם לעמוד בסטנדרטים של רשות ניירות ערך.

מוזמנים להשקיע (הכשירים) או להתקשר.

109 צפיות0 תגובות
bottom of page