. . . הערכות לביצועי חודש ספטמבר
top of page
  • חיים נתן

הערכות לביצועי חודש ספטמבר

אחרי מספר חודשים של עליות, הגיע מימושן קטן יחסי בשוק. בעוד שחודש ספטמבר בשוק המקומי,

היה גרוע מאוד, הרי שבעולם הירידות היו קלות הרבה. מרבית שוקי המניות המרכזיים בעולם ירדו בחודש ספטמבר, וכתוצאה מכך מרבית מוצרי ההשקעה שקשורים לשוק ההון - פוליסות חסכון, ניהול תיקי השקעות ותיקון 190, הניבו תשואה שלילית. אך בעוד, אנו ניזונים מחדשות ומוטים בעיקר לשוק המקומי וחושבים שיש קריסה עולמית בכל העולם – בפועל, גופי ההשקעות הטובים הניבו תוצאות טובות מהצפוי.

בדיוק כמו בחודש מרץ – בחודש של ירידות ההבדלים בין איכות ההשקעות של הגופים והאלוקציה בה הם נמצאים הניבו את ההבדל בתוצאות.

בארה"ב: ירידות שערים קלות יחסית כאשר מדד הדאו ירד ב-2.3%, מדד ה-S&P ירד ב-3.9%,

מדד הנאסד"ק ירד ב-5.2%. גם באירופה נרשמו ירידות שערים: ה-DAX הגרמני ירד ב-1.4%,

ה-CAC הצרפתי ירד ב-2.9% ביפן: מדד הניקיי עלה בשיעור של 0.2%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים ירד ב-1.8%. בחודש ספטמבר, הגופים בעלי החשיפה המטבעית תיקנו מעט עקב החלשות השקל. בארץ, לעומת חו"ל - נרשמו ירידות שערים חדות: מדד ת"א 35 ירד ב-6.2%, מדד ת"א 125 ירד ב-5.5%, מדד ת"א 90 ירד בשיעור של 4.2%. כמו כן נרשמו ירידות גם במדדי האג"ח הקונצרני והממשלתי למרות תמיכת בנק ישראל.

מכיוון שמרבית הלקוחות שלנו נמצאים בחשיפה דפנסיבית יחסית לאחר העליות החדות של חודשי אפריל – אוגוסט, נותר לנו להצטער שלא הייתה תנודתיות גדולה יותר החודש, שהייתה מהווה הזדמנות לנסות ולרכוש מציאות, או להגדיל חשיפות כפי שעשינו לפעמים בחודש מרץ ואפריל.

להלן הערכות הביצועים של הגופים המרכזיים, כפי שניתן להעריך ממידע ציבורי (כמו מחשבוני החברות עצמן)

· מור מסלול כללי – סביב 0.7 ירידה

· הפניקס מסלול כללי – סביב 0.9 ירידה

· הראל כללי – סביב 1.3 ירידה

· אלטשולר שחם מסלול כללי – סביב 1.5 אחוז ירידה

· ילין לפידות מסלול כללי – סביב 1.7 ירידה

· מיטב דש כללי – סביב 1.7 ירידה

· אנליסט כללי – סביב 2 אחוז ירידה

בשורה התחתונה

השוק העולמי, לעומת השוק המקומי, לא מתממש. השוק המקומי והכלכלה המקומית סובלים ממשבר הקורונה, כאשר אפשר להבין את עומק הפגיעה הצפויה בחברות הנדל"ן המסחרי והקניונים, המלונאות, הדלק ורבות אחרות. לכן, הירידות בשוק המקומי, חדות הרבה יותר, והתיקון יהיה איטי יותר.


אם אנחנו מאמינים שהגל השני בישראל, הוא הסנונית שמייצגת את הגל העולמי השני – הרי שכל אחד צריך להכין תוכנית רכישות ופעולה למקרה שנראה ירידות חדות. מי שנמצא עם מזומן, צריך להחליט באיזה רמה הוא מתחיל לרכוש. ומי שרוכש באופן שוטף, צריך להחליט באיזה שלב הוא מעלה חשיפות, או רכוש מניות שנמצאות אצלו במעקב.

גרף של ביצועי הנכסים המרכזיים אחריהם אנו עוקבים החל מתחילת 2018
גרף של ביצועי הנכסים המרכזיים אחריהם אנו עוקבים החל מתחילת 2018

כמו בכל חודש, גרף של ביצועי הנכסים המרכזיים אחריהם אנו עוקבים החל מתחילת 2018, ועד סוף אוגוסט.

דיסקליימר

אין במידע לעיל כדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני או יעוץ או שיווק השקעות בידי בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שתושגנה בעתיד התוכן במסמך זה הינו למטרות מידע בלבד ואין לראותו בשום דרך כהצעה, ייעוץ, עצה, המלצה או שכנוע לרכוש או למכור או להחזיק ניירות ערך או מוצרים פיננסים ו/או פנסיונים המתוארים במסמך זה או להתחייבות להתקשר בכל עסקה או פעילות מכל סוג.


בנוסף, תוכן מסמך זה אינו מתיימר לכלול את כל המידע הנדרש בכדי לקבל החלטת השקעה במי מן המוצרים המתוארים במסמך זה. למשקיעים שונים עשויות להיות מטרות שונות ולפיכך על כל משקיע להתאים את השקעותיו למטרותיו ולצרכיו האישיים ואין לראות במסמך זה כתחליף לייעוץ השקעות אישי המבוסס על נסיבות אישיות ועל צרכיו המיוחדים של כל משקיע קיים או פוטנציאלי כנסות.

bottom of page