. . . חמש נקודות חשובות בבחירת מתכנן פיננסי?
top of page
  • חיים נתן

חמש נקודות חשובות בבחירת מתכנן פיננסי?

תחום התכנון הפיננסי, הולך וצובר תאוצה. ההון הגדל מצד אחד, עם סיבוכיות השווקים והעדר הזמן מהצד השני, מביא משפחות רבות להבין שהן צריכות מתכנן פיננסי שילווה אותן בניהול העושר המשפחתי ובעולמות הפיננסיים השונים:


אדריכל מתכנן תכניות - מתכנן פיננסי גם מתכנן תכניות
אדריכל מתכנן תכניות - מתכנן פיננסי גם מתכנן תכניות

שתי הנקודות הראשונות

נקודה ראשונה: במה המתכנן הפיננסי מתמחה?

ישנם מתכננים שמתמחים בתכנון לפרישה או מיסוי פרישה, ישנם כאלה שמתמחים בתכנון הגנות וביטוח, וישנם כאלה שמתמחים בהשקעות. יש כאלו שמתמחים בהתאמת הוצאות להכנסות, או בהשגת מטרות ספציפיות.

הצורך שלכם הוא מה שיקבע את איש האמון שלכם. השיא בוטיק מתמחה בתכנון פיננסי להשקעות ופרישה,

ממוקד בלקוחות אמידים.


נקודה שניה: מהי והאם יש פילוסופיית השקעות:

לעיתים מגיעים אלי לייעוץ לחוות דעת על תכנונים פיננסים של מתכנן פיננסי אחר. כמו שבעיצוב או ניהול אין נכון

או לא נכון מוחלט, כך גם בבניית תוכנית אין נכון או לא נכון. אבל מה שחשוב לראות בתוכנית זה שיש הגיון ויד מכוונת. לעיתים אני רואה תוכניות להשקעה שאני מתקשה להבין מה התוכנית, או שהתוכנית נראית אופורטוניסטית ולא מתכוננת. ובטח כזו שקושרת בין העולם הפנסיוני, לנכסי, ולניירות הערך. מה שחשוב זה לשאול את המתכנן האישי מה הקו המנחה בבחירת ההשקעות. מהי הנזילות הצפויה, מה מהמוצרים מפוקחים, ומה אולי מתאים רק ללקוחות כשירים. למשל, האם יש שימוש ב תיקון 190 לצורך העברת ההון לדור הבא, או שישנם רעיונות אחרים.


ושלוש הנקודות המשלימות

נקודה שלישית: האם המשרד הוא one stop shop?

האם במסגרת ניהול העושר המשפחתי אני מקבל את כל השירותים באותו המשרד, או שאני צריך ללכת ולחפש שירותי תכנון הגנות, משכנתא והלוואות במקום אחר? האם יש פתרון לביטוח אלמנטרי – דירה ורכב. האם אני יכול לקבל שירותי ניהול השקעות ולא רק פיקוח, ועוד. ישנה עדיפות ברורה למשרד שיכול לטפל בכל הנושאים הפיננסיים כולל פנסיה, תכנון פרישה, תכנון פיננסי, הגנות, מיסוי, העברה בין דורית ועוד. לא ניתן לטעמי ללכת למתכנן פיננסי שעוסק בהשקעות בלבד, ולא יודע לראות את התמונה הכוללת. הרי חלק נרחב מהמוצרים הפנסיונים שלנו, הינם פיננסים, ויש לקחת אותם בחשבון בתהליך החישוב.


נקודה רביעית: חשיפה להזדמנויות השקעה פרטיות

האם המתכנן הפיננסי שלכם יודע להציע לכם הצעות מעניינות וייחודיות שמתאימות לכם? עולם ההשקעות מורכב, וישנן השקעות שיודעות למעטים. חלקן אמנם מתאימות רק ללקוחות כשירים או מסווגים על פי חוק, וישנן כאלה שפתוחות לציבור הרחב דרך מנגנונים של הנפקה לציבור, רכזי הצעה או ניהול תיקי השקעות.


נקודה חמישית: אופי.

האם אתם בכלל מתחברים למתכנן הפיננסי שלכם? בסוף זו משרת אמון. וזה החשוב ביותר.

בחירת מתכנן פיננסי, מתכנן פרישה, כמו גם בחירת מעצב, אדריכל ויועצים מסוגים שונים, הינה החלטה חשובה, מקווה שהנקודות לעיל יעזרו לכם לבחור נכון.


רוצים להתייעץ? צרו קשר עכשיו בלינק, או הירשמו לרשימת התפוצה.

bottom of page