. . . שלוש סיבות למה השוק ימשיך לרדת
top of page
  • חיים נתן

שלוש סיבות למה השוק ימשיך לרדת

אתם חושבים שמה שראינו עד עכשיו רק הפתיח? להלן 3 נקודות שיחזקו את דעתכם!


אי אפשר באמת להילחם באינפלציה.

מתנגדי הפד צודקים. הפד הגיב מאוחר מדי, וכדור השלג האינפלציוני כבר צובר תאוצה שלא ניתן לעצור.

בואו נחשוב על השוק המקומי כדוגמא. נגיד בנק ישראל העלה את הריבית בחדות ובמפתיע בחודש האחרון ב- 0.4%, והיא עומדת היום על 0.75%. אבל האם העלייה הזאת תביא לירידת במחירי הדירות? ברור שלא – כי אין דירות. האם היא תביא לכך שאנשים יחשבו פעמים לפני שייקחו 100% מימון לרכישת רכב חדש – לא! כי פשוט אין רכבים לקנות. האם הריבית תביא לירידת מחיר הנפט? לא! כי זה בכלל קשור לרוסיה/אוקראינה. כך שבעצם, למעט שוק המניות והאג"ח שסובלים מהעלאת הריבית – העלאת הריבית הנוכחית היא נשק בעל יכולת מוגבלת, ולכן לא יהיה ניתן לעצור את האינפלציה בכלים האלה, ולכן האינפלציה תמשיך להיות – והריבית תמשיך לעלות ומהר


עם העלאות הריבית תגיע סטגפלציה

סטגפלציה, הינו מצב מאקרו כלכלי של אינפלציה גבוהה עם מיתון. זה בעצם שילוב גרוע במיוחד. כי הורדת ריבית, מהלך שאמור להאיץ את השוק – מביא לאינפלציה בה מנסים להילחם. ואילו העלאת ריבית, שאמורה להאט את קצב האינפלציה – מביאה למיתון. במקרה של סטגפלציה, הבנק המרכזי עומד מול שוקת שבורה כי ארגז הכלים שלו אינו מספיק.


הפעם האחרונה שהייתה סטגפלציה נבעה ממלחמת יום כיפור שהביאה לעליית מחירי הנפט. מחירי נפט עולים, בדיוק כמו שמתרחש היום, מביא לעליות מחירים בכל שרשרת האספקה, דבר שמתגלגל ללקוח הסופי, ומביא לאינפלציה שהעלאת הריבית לא עוצרת. במצב כזה, אנחנו די מגיעים למבוי סתום כלכלי. שבמקרה של שנת 2022 , ייעצר רק בירידת מחיר הנפט וסיום המלחמה ברוסיה.


זהירות - ירידות חדות!
זהירות - ירידות חדות!

נכון שאנו חווים ירידות חדות, אבל בשורה התחתונה, השוק אפילו לא תיקן את 2021. וככל שהריבית תעלה, יגדלו האלטרנטיבות להשקעה. מה יקרה אם פיקדון ייתן לכם 3-4% לשנה? האם גם אז תתפתו לגשת ולהשקיע בשוק המניות? ואם לא, הרי שיש עוד מקום נרחב לשוק לרדת, בעיקר במניות החלום, שהתנפחו.


*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם לרבות ניירות ערך, יחידות השתתפות בקרנות נאמנות ו/או כל נכס פיננסי אחר. אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ אישי, המותאם לצרכי הלקוח. אין באמור לעיל התחייבות של מנהל הבלוג להשגת תשואה כלשהי. המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסים מכל מין וסוג שהם (לרבות ניירות ערך, מניות, אגרות חוב, יחידות השתתפות בקרנות נאמנות, אופציות, חוזים עתידיים, תעודות סל, מוצרים מובנים, קופות גמל, קרנות השתלמות, קופות פיצויים וכו') וכן אינו מהווה הצעה לרכישת מוצרים פיננסים כאמור.



bottom of page