. . . איזה מוצר מוביל את טבלת הביצועים?
top of page
  • חיים נתן

איזה מוצר מוביל את טבלת הביצועים?

חודש ינואר היה חודש חיובי, עם ביצועים חיובים בכל המוצרים אחריהם אנחנו עוקבים.

הפערים בין היצרנים השונים היו קטנים, אך מה בכל זאת השתנה?


ראשית, הוספתי למדגם את בית ההשקעות מור. למרות שאין לו ותק מתחילת המעקב בשנת 2018, לא ניתן להתעלם ממנו בטבלה. באופן שוטף אנחנו עוקבים אחריו ובמערכת יחסים טובה איתו, אך לא הכנסתי אותו למדגם עד היום. לצורך הגילוי הנאות הוספתי ליד השם שלו את - 2019, ולמרות שחסרה לו שנה בביצועים, הוא נכנס היישר לראש הטבלה.


שנת 2021 תהיה שנה חשובה למור. הטענה המרכזית היא שכאשר בית ההשקעות היה קטן, הוא הצליח להניב תשואות יתר על פני השוק, בין השאר על ידי ניצול הנפקות ועמלת התחייבות מוקדמת. על מנת שלא יגידו עליו שהוא מדרדר לבינוניות מהרגע שהתחיל לגדול, ועל מנת שבית ההשקעות יצליח להתברג גם בביצועי 3 שנים לאחור, הוא חייב להיות בטופ גם השנה הזאת, ולכן זו שנה חשובה עבורו.


בין המוצרים, אין כל חדש - תיקון 190 ממשיך להוביל את הטבלה, ומדובר במרבית המקרים במוצר ההשקעות הטוב ביותר למי שמתאים לו. בין שאר המוצרים נמצאות שתי קרנות השקעה - אחת של מתחמים רפואיים באנגליה, והשנייה לחוב מגובה נדל"ן בגרמניה. שתי הקרנות האלו מתאימות רק ללקוחות כשירים על פי חוק.


שנית, שוב ניתן להבין מהטבלה את היתרון הענק של בניית תיק סינטטי.

צריך לשנות את החשיבה. פחות מוצרים "כלליים" ויותר מוצרי מניות נפרדים ממוצרי אג"ח. תחשבו על סיטואציה בה אנו לוקחים חשיפה מנייתי כגון מדד S&P, וממצעים אותה עם חשיפת חוב בסיכון, בדמות BTB או CCF. הראל, כבר הרימו את הכפפה והם מציעים מסלול ללא אג"ח במוצרי ההשקעות שלהם.

אתם מוזמנים כמובן להתייעץ.



למרות הגמגום בשוק המקומי החודש, נראה ששוב החשיפה לחו"ל עושה את העבודה כאשר מדד ה- S&P500 הניב נכון למועד כתיבת טקסט זה כ- 5% החודש. זה לא קורה ללא סיבה. מדד ה- S&P כיום הינו מדד בו כרבע מהחשיפה מגיעה מתחום הטכנולוגיה, כאשר המניות הגדולות בו הן אפל, מייקרוסופט, פייסבוק, אמזון, גוגל וטסלה. אם נשווה את המדד למדד הדגל בישראל, נאמר תל אביב 35, נראה שמי שנותן את הטון הן מניות הבנקים, טבע ופריגו. כאשר הבנקים כמעט ולא השתנו החודש וטבע ירדה מתחילת החודש בכ-7%.


שוקלים שינוי בחשיפות - כמו תמיד - מזומנים להתייעץ.

אין במידע לעיל כדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני בידי יועץ/משווק פנסיוני בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שתושגנה בעתיד התוכן במסמך זה הינו למטרות מידע בלבד ואין לראותו בשום דרך כהצעה, ייעוץ, עצה, המלצה או שכנוע לרכוש או למכור או להחזיק ניירות ערך או מוצרים פיננסים ו/או פנסיונים המתוארים במסמך זה או להתחייבות להתקשר בכל עסקה או פעילות מכל סוג. בנוסף, תוכן מסמך זה אינו מתיימר לכלול את כל המידע הנדרש בכדי לקבל החלטת השקעה במי מן המוצרים המתוארים במסמך זה.


למשקיעים שונים עשויות להיות מטרות שונות ולפיכך על כל משקיע להתאים את השקעותיו למטרותיו ולצרכיו האישיים ואין לראות במסמך זה כתחליף לייעוץ השקעות אישי המבוסס על נסיבות אישיות ועל צרכיו המיוחדים של כל משקיע קיים או פוטנציאלי או לגרוע מחובת בדיקת נאותות של המשקיע עצמו את ההשקעה. השיא בוטיק סוכנות לביטוח פנסיוני (2017) בע"מ, הינה בעלת רישיון סוכן ביטוח פנסיוני ממשרד האוצר.

bottom of page