. . . מה הכסף שלי עשה? ותחזית לסיום חודש דצמבר
top of page
  • חיים נתן

מה הכסף שלי עשה? ותחזית לסיום חודש דצמבר

חודש נובמבר עבר מזמן אמנם, אבל משרד האוצר מפרסם ביצועים רשמיים בערך 20 ימים אחרי שפרסמתי תחזיות בדף הפייסבוק שלי. לכן, לצערי, אין לי ברירה אלא להמתין לתוצאות הרשמיות של הגופים השונים.


בחינת חודש נובמבר, מראה שהגופים אשר התמקדו בהשקעות בישראל הובילו את השוק, בעוד מי שהתמקד במדדים בינלאומיים מרכזיים כגון מדד הנאסד"ק או מדדים באסיה פיגר מאוד מאחור.


חודש נובמבר היה מסוג החודשים שאם הייתם מושקעים בהם, הייתם עושים תשואה שנתית. השקעות עם חשיפה של סביב 30% מניות הניבו תשואה של בין 4-5% ברוטו, ומדדים של 100% מניות הניבו תשואה קרובה לדו ספרתית, או דו ספרתית.


בלטו בהשקעה בחשיפה מנייתית גבוהה- הראל, כלל, אקסלנס ומור - אשר הניבו מעל 11% תשואה. (מור אינו נמצא במדגם עקב היסטוריה קצרה מדי).

ובלטו במסלולים הכלליים (כ- 35% מניות) - כלל, מגדל ואקסלנס אשר הניבו מעל 5%.


ברור שחודש אחד אינו מספיק על מנת לזהות מגמה, אך בולטת ההיעדרות של מלך מנהלי ההשקעות,

בית ההשקעות אלטשולר שחם.


כאשר מוסיפים למדגם הלוואות חבריות (BTB), השקעות אלטרנטיביות אחרות וניהול תיקים, ניתן לראות שמתחילת השנה, מוביל את הטבלה מדד המניות S&P500 (מזכיר, מדובר בחשיפה של 100% מניות), אחריו ההשקעות האלטרנטיביות, ותיקון 190 - שכמו ברוב המקרים, הינו ההשקעה הטובה ביותר למי משתאים.



גרף ביצועי נכסים עד סוף נובמבר 2020

בראיה של המוצרים משנת 2018, אז שוב מדד ה- S&P500, מנצח (מזכיר שמדובר ב- 100% מניות- וזה אינו מתאים לכל אחד), ואחריו תיקון 190, והלוואות בין עמיתים.


חודש דצמבר:


שבוע לפני סוף השנה ולפני סיום חודש דצמבר, ההערכות הן לביצועים חיוביים קלים של בין 0.5% ל- 1.5%. מבצע החיסונים בישראל ובאירופה, יחד עם סגירת הסכם הברקזיט, מביאים לצפייה חיובית לגבי סיום השנה.



bottom of page