. . . מהפך! מי הוביל את טבלת הביצועים ב- 2020?
top of page
  • חיים נתן

מהפך! מי הוביל את טבלת הביצועים ב- 2020?

שנת 2020 הסתיימה לה, וזהו זמן לסכם את ביצועי האפיקים השונים ומנהלי ההשקעות.

העיתונות מלאה בסיכומי סוף השנה, אבל אנחנו מתייחסים רק למי שיש לו טרק רקורד של מעל שלוש שנים, ושנמצא על הרדאר שלנו בשלוש שנים האחרונות.


לפני שנתחיל, לא ניתן להתעלם מהכוכב העולה - בית ההשקעות מור. למרות זאת, עקב היסטוריה קטנה מזמן המדגם, הוא לא מופיע בגרף שלהלן. מור ללא ספק הוא הכוכב העולה בביצועים. בין השאר הוא נהנה מיתרון לקוטן, וממנהלי השקעות מצוינים. מנהל ההשקעות הראשי של מור הוא אורי קרן, מי שהיה מנהל ההשקעות הראשי של ילין בתקופות הטובות שלהם. אם נוסיף לזה את היכולת שלהם לפעול בשוק קטן כמו ישראל, ולנצל הנפקות מראש, אין ספק שהם הצליחו מעל ומעבר. אנחנו עובדים עם מור, ועוקבים אחריו כבר יותר משנה, והוא בהחלט אופציה ראויה לתיקון 190, גמל להשקעה או קרנות השתלמות.


למעט מור, בית השקעות נוסף שאנו עוקבים אחריו כבר תקופה ארוכה הוא הפניקס/אקסלנס. והשנה - מהפך. את טבלת הביצועים במוצרי הפרט מובילה פוליסת החיסכון של הפניקס עם תשואה של מעל 7% בשנה גרועה כמו 2020.


אם נסתכל מעבר למוצרים האלו, הרי שמדד הS&P500 במונחי שקל, למרות התחזקות השקל, היה המוביל (נזכיר שמדובר בחשיפה מנייתית של 100%, לעומת חשיפה מנייתית של כ- 35% בפניקס), ואחריו המוצרים האלטרנטיביים המסוכנים יותר, אשר מרובם יצאנו.


ביצועי נסים שונים עד דצמבר 2020

גם עולם ההלוואות בין עמיתים עבר שנה מוצלחת, עם תשואה מכובדת ביותר ל - BTB, כאשר טריא ובלנדר מגששות את דרכן כחברה ציבורית, מה שייתן גושפנקא נוספת לאפיק.


גם בעולם ההלוואות בין עמיתים הדולרי, הייתה שנה טובה מאוד כאשר ההלוואות הצרכניות שנקובות בדולר, והלוואות הנדל"ן הנקובות בדולר הניבו תשואה של כ- %7 עד 9% דולרית עם סטיית תקן מועטה.


אני בטוח שבחודש מרץ, רובכם לא חשבתם שהשנה תיסגר באופן חיובי (ותרשו לי להגיד אמרתי לכם- בקישור), ובדיוק באותה הגישה, גם האופריה המטורפת שמושכת כרגע את השווקים מפחידה לא פחות.


כמו תמיד, אנחנו עוקבים אחרי הביצועים באופן שוטף ואתם תמיד מוזמנים להתייעץ.

bottom of page